2012. július 4., szerda

6-7. nap: munkamunka

2012 Júli 3-4

mottó: "Mit ér a győzelem, ha nem igazi küzdelemmel jár?"

Hát a második nap eléggé igencsak fárasztóra sikeredett a munkában. Reggel kipróbáltam az ingyenes bkv bérletemet... A vonatok másodperc pontosan érkeznek-indulnak... Kőkemény 25-30 perc alatt bent lehet lenni az egyetemen. Reggel 10-től este 8ig folyamatosan előadásokat kellett hallgatnom... Összes kollega kb fél óra alatt összefoglalta, hogy ki mivel foglalkozik, a végén pedig 6-8ig a professzor úrral tárgyaltunk a tudomány szépségeiről és kihívásairól. 8 óra után halálfáradtan mondtam Gábornak, hogy na én most szerzek valahol egy malátaszörpöt, és kiülök valami parkba... Mondta, hogy eljön velem, mert rá is ráfér egy kis séta... Lementünk a "Duna" partra  (Aare). Megnéztük az óvárost, parlament, nemzetibank, városháza, Münster apátság... Aztán átsétáltunk a nagy hídon a maciparkhoz. Ugyebár Bern-t a macikról nevezték el (vagy a macikat róluk, ez nem derül ki a meséből), és itt sokfele ki vannak rakva medvék. Zászlókon is, a Aare parton meg mindenfele... Tiszta bréma (lsd. finnországi utibeszámolóm). A bocsokat láttuk, épp verekedtek, a szüleik meg el voltak bújva valahol. Sétáltunk még a "pesti" oldalon, aztán lecsüccsentünk egy padra beszélgetni a világ nagy dolgairól. 11 körül értem haza, Gábor meg még visszament dolgozni. Hatalmasat aludtam az éjjel végre valahára.

Ma reggel eléggé nehezen keltem, jó lett volna az a "még 5 perc"... Bementem melóba, és egész nap a pénteki prezentációra készültem. Meg persze Wenjing-el megbeszéltük az elkövetkezendő fél évi témámat, hogy miken is fogok ügyködni. Wenjing egy nagyon kedves és vidám srác, a nevetését gyakran lehet hallani egy szobával odébb is. Ilyenkor mindig elmosolyodik az ember, hogy van aki ilyen jó kedéllyel éli le az életét :) Este 6ig csináltam a dolgaimat, aztán elbuszoztam az Aldiba vacsiért, meg egy kis kerülővel átbuszoztam Betlehem egy részét (igen, itt az egyik kerületet úgy hívják, hogy Betlehem). Hazaérvén ettem egy finomat, aztán lassan meg pihenőpálya lesz, mert a holnapi nap is keménynek ígérkezik...

Hétvégén remélem, hogy ilyen jó idő lesz mint ma (20 fok körüli hőmérséklet és szép napsütés néha gyönyörű felhőkkel), mert beterveztem 1-2 kirándulást...
Nem elég, hogy a vonat nem késik egy pillanatot sem, de még teljesen kulturált-fedett váró is van, ha esne-hideg lenne vagy bármi...

Ezeket nem szabad csinálni az 1etemen állítólag...

Egész város tele van ilyen szobrokkal-szökőkutakkal.

Parlament

Nemzetibank




Óóóóváros egyik szép része


Naplement

Szép kéken folyik a Aare


Táncoló maci

Ja! Bocs!

Régi villamosgarázs, ma kocsma és bolt

Giccsparádé


Alattam folyik a lánchíd

Svejci malátaszörp


És még magyarul is kiírják... Ma reggel meg az fogadott, hogy "Kellemes napot kívánunk"

Házikó és valami díszbogrács lógott oldalt...

Ma esti naplemente a szobácskámból nézve

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése