FIN 2008

Finnország 2008 március.

1.nap (Márc 17.)

Első nap reggel Budapestről elindultunk, aztán jó kis kalandos check-inelés, meg repülőút után (nem tudom miért hisznek egy magamfajta Fény gyermekét gépeltérítőnek egy alig 7,5 cm-es bicskával J ), megérkeztünk Brémába.

Kicsit fáradtan, meg jég-golyóktól verve elindultunk felfedezni Brémát, természetesen első utunk a BECK’s sörgyárba vezetett, ám mivel zárva volt, így felfedeztük a város többi érdekességét. Láttunk kacsát, mókust, szobrokat, templomokat. Szépvolt-jóvolt, ami bennem megmarad: Brémában mindenki vagy villamossal (van kb 30-40 járat) vagy biciglivel jár. A másik a szagok. Bármerre mész, valami illatot-szagot érzel, néha komló, és maláta keverékét, néha pörkölt gesztenye illatot. Miután minden fontos látnivalót láttunk, Csigával beültünk egy kmer kocsmába, aztán átnyergeltünk egy helyes kis rockkocsmába. (Alig van „pub” Brémában. Kb 1 órát kellett keresgélni, mire találtunk olyan kocsmát, ami működik is). Éjszaka a reptéren hobóztunk, és jófejek voltak, mert nem dobtak ki minket, szóval tudtunk aludni, és mentálisan felkészülni Finnországra.

2.nap

Sikeresen elértünk Pirkkala-ba, ahonnan busszal bementünk Tampere-be. Itt elbúcsúztunk Csigával egymástól, hiszen ő a kinnti barátait látogatta meg Lappiniemi-ben, én meg a város másik felében, Viiala-ban laktam. Szétnéztem a városban, biztos ami biztos, megnéztem a katedrálist, meg a Keskustorit (főtér). Miután elfáradtam, és rájöttem, hogy hülyeség volt kesztyű nélkül nekivágni a -10 fokos Finn tavasznak, felszálltam a buszra, és megkerestem a szállásomat. Első este összehaverkodtam a házigazdáimmal, és egy laza szauna-partit csináltunk.

3.nap

Csütörtökön elmentünk frizbi-golfozni ami a finn fiatalok körében egy igen népszerű játék. A pályát ugyanúgy kell elképzelni, mint egy golfpályát, csak lyukak helyett, az alábbi képen látható kosarak vannak, és ebbe kell minél kevesebb dobásból beledobni a frizbit. Nagyon mókás játék, hiszen itt is van domb, meg erdő, meg patak a pályán JEste Csiga meglátogatott a háziazdáméknál, és természetesen szauna partit tartottunk.

4.nap

Péntek koradélután Matti-val, és Eino-val elmentünk szétnézni a városban. Megnéztük a Mumin múzeumot (kívülről, mivel minden zárva volt), aztán felsétáltunk a Pyynikki tetejére, ahonnan körbenéztük a várost egy kis kilátóból. Utána lesétáltunk a Pyhajarvi partjára, és ott sétálgattunk, pontosabban nem a parton, hanem a tóban, hiszen itt bevett szokás, hogy az emberek a tavon sétálnak, és rendes utak vannak szinte a jégen. Miután visszaértünk a városba, beültünk egy ír-kocsmába, aztán átmentünk Anju-hoz, aki Eino-nak az egyik legjobb barátja. Hát itt egy elég jó házibuli alakult ki, rengeteg ember összejött rövid idő alatt (Anju, Eino, Matti, Pinja, Taru Tampereből, Rekka és Roosa Helsinkiből, Johannes Németországból, és 2 spanyol srác). Utána beültünk egy helyre a Keskustorin, ahol még csatlakozott hozzánk pár ember.

5.nap

Szombat délután elutaztunk Siuro-ba, ez Eino szülőfaluja. Tampere-től kb 20 km-re van ez a kicsiny falu, Nokia megyében. Itt szétnéztünk a falucskában, aztán este házibulit tartottunk Eino anyukájának a házában, meg persze szaunáztunk. Itt eredeti, fafűtésű szauna van, amely sokkal jobb, mint a sima magyarországon is ismert elektromos fűtésű, a hangja is sokkal mélyebb amikor rálocsoljuk a vizet. Az érzés leírhatatlan… A bulin sok emberke volt, a nagyrészét az előző napi buliból, meg a frizbi-golf meccsekről már ismertem, de megismerkedtem Mariu-val, aki Svédországból jött át Siuro-ba (egyébként ő is finn J ). Elég sokáig fennt voltunk, néztük a kandallót, meg dumáltunk majdnem reggelig az emberekkel, aztán a csapat egy része hazament, a többiekkel meg aludtakunk.

6.nap

Vasárnap összepakoltuk a házat (mondjuk én szundiztam, mert 6. napra már eléggé fáradt voltam a kevés alvástól), aztán hazamentünk Tampere-be, és este egy szolid partit tartottunk, ahol a házikó negyedik lakója Aapoo is otthon volt, meg Roosa, és Rekka is csatlakozott hozzánk. Volt kézfestés, buborékfújás, filmnézés, meg az elmaradhatatlan szauna.

7-8.nap

Hétfő reggel két órás alvás után elindultam, mert ki kellett érni időben a reptérre, de legalább így láthattam a napfelkeltét. A vonatállomáson találkoztam Csigával, aztán átmentünk repcsivel Brémába, ahol szinte egész nap aludtunk a reptéren.

Kedd reggel hazarepültünk Magyarországra…