DEN 2010

Excell projekt meeting

Dánia 2010 (Kobenhavn)

1.nap (ápr 14.)

Reggel 6kor találkoztunk Ferihegyen a többiekkel. Apám kivitt kocsival, úgyhogy jó fáradtan, és jó sok csomaggal vártunk a becsekkolás örömeire. A budapesti ködös, esős időhöz képest Dániában ragyogó napsütés várt minket. Vonattal bementünk Řsterport vonatállomásra, majd onnan gyalog indultunk a szállásunk felé. A szobáink nem volt még készen, úgyhogy ott hagytuk a csomagjainkat, és elindultunk felfedezni a várost. Dánia szép rendezett ország. Az utcák tiszták, a közlekedés menetrendszerű, az emberek udvariasak, és természetesen, mint minden északi országban, zavarbaejtően jól beszélnek angolul. Megnéztük a tengerpartot, a Nyhavn-t (új kikötő), és végigmentünk a sétáló utcán, ami európa leghosszabb sétálóutcája amúgy… Nem értettük, hogy szerda délelőtt hogyhogy teli van az utca emberekkel, de hát biztos nagyon ráérnek a dánok vásárolgatni. Zsófi időközben elbúcsúzott tőlünk, és visszament a szállóba dolgozni, mi meg Judittal felfedeztük a város többi részét, a botanikus kerttel, és a Rosenborg kastéllyal egyetemben. Hat órányi séta után értünk vissza a szállóba, ahol 1 órás pihenés után indultunk is találkozni a többiekkel egy másik hotelba. Első este beültünk egy kis étterembe, és ott vacsoráztunk meg és beszélgettünk a meeting többi résztvevőjével. Én végigkostoltam jó pár francia, és dán sajtot, meg itattak velünk valami olyan bort amit itthon a kocsisok se biztos, hogy meginnának, mert valami vizezett pancsolt csoda volt, csillagászati áron, de hát a dánok nem borszakértők, magyarok meg hozzá vannak szokva a jóhoz, úgyhogy túléltük azt az 1 decit. Vacsora után visszamentünk a szállóba, és próbáltunk pihenni, mert reggel kezdődött a munka.

2.nap (ápr 15)

Reggeli találkozás és kávé-kakaózás után átmentünk taxival a másik szálló elé, majd onnan kimentünk a DTU-hoz, ahol a meeting zajlott. Reggel 9kor kezdődött a megbeszélés, és este 6-ig tartott kb. Előszőr Jenny tartott egy bevezetőt, majd az egyes munkacsoport vezetői tartottak egy-egy fél órás beszámolót az eddigi kutatásokról, és eredményekről. A beszámolók szakmailag rendkívül érdekesek voltak, így már összefogó áttekintést nyertem a kutatásokkal kapcsolatosan, hogy a többi partner miket csinál, és a mi kutatásaink hogyan tudnak segíteni a többieknek. Este visszamentünk a szállóba, fél órás pihenés, majd mentünk az esti vacsora helyszinére, ami egy nagyon jó helyen volt, a Nyhavn-ban lévő Cap Horn étteremben. A vacsora rendkívül kellemes, és ízletes volt. Előételként kaviárt ettünk, majd beafsteak volt a főétel enyhén véresen, főttkrumplival, majd egy finom sajttállal, és dán csokival koronáztuk meg a vacsoránkat. A kiszolgálás, és a borok is első osztályúak voltak. Az est kellemes beszélgetésekkel telt. Éjfél körülre értünk vissza a szállodába.

3.nap (ápr 16)

Igen csak kevés (3 órás) alvás után a csomagokkal felpakolva találkoztunk lent a szálló halljában. Kimentünk a DTU-ra, ahol laborlátogatás és megbeszélés lett volna a program, ám kint már mindenki lázasan nézegette a vonatokat-buszokat-szállodákat, mivel az Izlandi vulkánkitörés miatt biztos volt, hogy a hétvégén nem fog indulni repülő semerre se. Mi is úgy határoztunk, hogy záros határidőn belül megpróbálunk kijutni a vonatállomásra, és elindulni haza, mielőtt ottragadunk. Arto kivitt minket a reptérre, ahol hosszú tömött, több száz fős sorok vártak minket, mindenki próbált jegyet szerezni. A dánok kedvességét mutatta az is, hogy a több órás sorbanállás közben hoztak nekünk csokit, és ásványvizet is a helyi „mávosok”, nehogy valaki rosszul legyen. Az állomáson összefutottunk Dezsővel, aki kint dolgozik, és szintén ott ragadt Koppenhágában, és ő is MO-ra akart visszajutni… Nagy nehezen sikerült szereznünk vonatjegyet, kissé alternatív útvonalon (mivel az aznapi járatokra már elfogyott minden jegy), úgyhogy délután 1 órakor már az első vonaton csücsültünk, és robogtunk Fredericia felé. A második vonatunk, ami 3,5 óra alatt repített minket Hamburgba már nem volt olyan festői, mivel kb. 2* annyi jegyet adtak el, mint ahány ülés volt, úgyhogy boldog-boldogtalan ült, állt, feküdt a folyosókon, wc-k előtt, és ahol tudtak… Hamburgban éjszakai vonatra szálltunk, ami másnap reggelre ért Bécsbe.

4.nap (ápr 17)

Az éjszakai vonatozás után reggel 9 körül értünk Bécsbe, ahol rövid várakozás után felszálltunk a Budapestre tartó Railjet-re. Én Tatabányán leszálltam, a többiek pedig koradélután már pesten voltak.

5.nap (ápr 18)

Este 8-ra fáradtan, és élményekkel gazdagon értem haza pestre…

Összességében nagyon kalandos, de szép utunk volt. Szakmailag is sokat jelent, hiszen megismerkedtem a projekt összes résztvevőjével, az éppen aktuális kutatásokkal.