2012. július 9., hétfő

12. nap: Második hétfőm munkában

2012 Július 9.

mottó: "Betegség teszi az egészséget édessé és jóvá, éhség az elteltséget, fáradtság a megpihenést..."


júli 9

Mai nap volt az első labormunkás napom. Szakmázni nem nagyon akarok itt a blogon, de majd lesz egy külön szakmai bejegyzés is azok számára, akiket esetleg érdekel a kémia és a nanotechnológia mélyebb lelkivilága. A lényeg, hogy 2 különálló témával is megismerkedtem ma, és egyiket el is kezdtem betanulni. Amúgy itt rendkívül gördülékenyen mennek a dolgok. Nincs csipeszem-tollam-füzetem? Lemegyünk az ausgaben-re (anyagkiadás), mondom, hogy mi kéne, és egyből adják. Így került a kezembe 1 perc leforgása alatt az összes szükséges cucc a munkámhoz… Csipeszt szeretnék? Levesznek a falról egy kb 20 különféle csipeszből álló táblát, és válasszam ki, hogy melyikek kellenek, persze előtte próbáljam is ki, hogy tetszik e, és akár az összesből kérhetek (itt nem kell 10 féle papírt kitölteni, 40 emberrel aláíratni, és várni 2 hónapot, mire megérkezik egy tekercs cellux…). Van itt a raktárban minden. Műanyag doboz a dolgaimnak, 100 féle füzet, tollak, alkoholos (abból is sok színben kaptam), csipeszek, elemek, vegyszerek, minden féle kellékek a munkához. Szerintem egy laborkatalógus és egy komplett ápisz megirigyelhetné, amit itt 5 mp alatt előrántanak. És nekik teljesen mind1, hogy épp egy főzőpohárra vagy egy laposelemre van szükséged… Egyedül a laborköpeny beszerzés ütközött eddig nehézségekbe, mert egyszerűen itt nincs a méretemben. Már múlthéten leadtuk a rendelést, de lehet, hogy az egész országban sincs ekkora méretekkel rendelkező ember, mint én… Mondta a professzor úr is, hogy hát igen, hollandiában könnyebb dolgom lenne köpenybeszerzést illetőleg, de hát, ami késik, arra várni kell. Amúgy ma egész nap bicegve mentem, mert a tegnapi 15 km-t még nagyon érzi a talpam. Cserébe ma kitaláltam, hogy hétvégén letolok egy 45-50 km-t szombaton, ha jó az idő. Szerintem első 20 perc után szidni fogom magam, hogy hogy kezdhettem bele ilyen nagy marhaságba, de hát az élet az kemény. Ha nem halok meg, akkor meg vasárnapra is már tervbe van véve egy laza 40km-es kör… Majd meglátjuk. Amúgy ma is megkóstoltam egy újabb sajtot (gyűlnek az infók a sajtimádók számára). Aztán este sütöttem tészás-zöldséges-csirkehusit, és a tetejére olvasztottam egy másik nagyon finom sajtot (azt hiszem most a hűtőben 3 féle sajt van, amikről eddig nem is hallottam, és egyik jobb mint a másik). A trappista amit otthon lehet kapni, az ezek után a „sajt szerű készítmény” kategóriában szerepelhet maximum (sajnos, pedig szeretem nagyon).
Nagyon hamar bele lehet szokni ám ebbe az életbe. A gyönyörű helyek, a mindenhol segítőkész, békés, nyugodt emberek, a frisslevegő, a nyugalom, a tájakról meg a kajákról nem is beszélve… Persze sokat jár az agyam az otthon hagyott dolgokon is… 
Amúgy észrevettem magamon, hogy már rögtön reagálok angolul sok esetben és már magyarul végig se fut az agyamon, hogy mit is akarok. Csak ez a fránya svájci nyelv ne ragadna.. A végén még megtanulom valamilyen szinten. Ma nem készült sok kép, mivel munka volt ezerrel, de azért 1-2-t sikerült csinálni, főleg az étkezésekről... 

Boltba menet mindenhol csak a lila

Ezt a kínai kollegák hozták. Nem tudom micsoda, valami tésztába tekert cucc, fogalmam nincs mi volt belül, de  fini volt

Szolid ebédem

Vacsim. A beleolvasztott Raclette sajt valami istenivé varázsolta

Naplemente a szobám ablakából

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése