2012. július 8., vasárnap

11. nap: Camino poco…


2012 Július 8.

mottó: „Az édesvízi halak szempontjából a tó sziget: olyan lakható vízsziget, amelyet barátságtalan szárazföld vesz körül…”

Az ágy már reggel hét órakor kidobott… Bekapcsoltam a gépet, hogy megnézzem, milyen idő várható mára. Még be se kapcsolt, amikor odakintről megkaptam a választ, elkezdett szakadni. Vissza is feküdtem aludni, hogy itt ma nem lesz kirándulás. Aztán később felébredvén láttam, hogy elállt az eső, és a felhők mögül kandikál kifele a nap, úgyhogy elhatároztam, hogy ma is belevágok a vidék közepébe. Egy korai ebéd után ismét futva kellett közelítenem a vasúthoz, mivel a vonatok itt ugye másodperc pontosak.. Legalább én is tanulom a pontos időzítést. Negyed egykor már Thun-ban voltam. Bejártam röviden az óvárost, a kastélyt, az evangélikus (v. református?) templomot, aztán elindultam tényleges úti célom, Oberhofen felé… Pont annyit tudtam a városkáról, mint bárki más.. SEMMIT… Csak láttam wikin, hogy van ott egy szép kastély, és hogy 6 km-re van Thuntól, úgyhogy úgy gondoltam jó lesz az nekem. Hát akkor a mai túra ezzel el is lesz intézve, hiszen készülni kell a Camino-ra. Odavissza a kitérőkkel tolok egy laza 15 km-t ami épp egy Caminói nap fele távja… Hát tűző napon kemény az a 15 km is… :) Mai nap összesen 4 gyönyörű kastélyt láttam, plusz egész utamon végigkísértek a berni alpok gyönyörű vonalai. A thuni tó is természetesen kristálytiszta… Annyira tetszett, hogy Oberhofenben kerestem is egy strandot, és bele is vetettem hófehér habtestemet a vízbe. Pontosabban vetettem volna, ha már combközépnél nem fagyok le teljes mértékben, és a rendszerleállást elkerülvén nem mertem minden testrészemet belemártani a szomszéd strand által 18°C-osnak titulált, de a hivatalos mérő szerinti 16°C-os vízbe… A fürdés után kifeküdtem a napra szárítkozni, majd elindultam vissza Thunba. Gyönyörű volt a mai nap is, megint csak 200 fényképet sikerült csinálnom pár óra leforgása alatt. Beszéltem ma is németül, spanyolul, angolul, és persze természetesen magyarul is, mivel Thunban találkoztam egy magyar családdal, akik 8 napot utazgattak Svájcban és utolsó napjuk épp Thun-ba vezetett, meg este hazafele találkoztam egy sokgyerekes magyar családdal a vonaton, akik pedig épp rokonoknál vannak látogatóban, és a kisgyerekekkel együtt biciklizik a környéket minden nap…

Amúgy Coelho: Zarándolkat című könyve egyre több gondolatot kezd ébreszteni bennem, főleg, hogy én is egy zarándok vagyok most épp… Sokat agyalok azokon a dolgokon, amiket otthon hagytam, és amik még előttem állnak... De az idő mindenre választ fog adni, és ugyebár nem az uticél a lényeges, hanem maga az utazás…

S.O.S.   ...---...   ...---...

Nem teljesen értettem az árukapcsolást... Váza, kard és hangszerek...



Megvédem én a várat hejj

Thuni vár








Házaspárok-szerelmesek hajója...

Schadau kastély

Laza bácsi kiül olvasgatni az alpesi panorámába. Így kell ezt

Nagy hat tyúk a kis hat tyúkkal

No itt el tudnék lakni



Na igen, itt még nem sejtettem, hogy ez tényleg olyan hideg lesz, mint ami ki van írva


Oberhofen-i kastély

Macska feljáró az emeletre...


Zászló virágokból

Hát ezt nem hittem el

Ezt sem...

Laci! Ez jónak számít?


Ezt Petinek fotóztam :P

Churchill emlékmű

No itt még pont nem fagytam bele teljesen

Fél évre ki is strandoltam magamat azthiszem

Nem teljesen őszinte a mosoly...

Nem innen van a toblerone reklám?

Olvasgatok

Gyíkocska... És millió van belőlük


Hünegg kastély

Punks not dead...

Ilyeneken játszanak a svájci gyerekek

Nincs több kérdésem

Ez érdekes... Ott délnyugaton az milyen város?

Sziaaa

Egy kis hazaival a hazaúton...


4 megjegyzés:

  1. Lecsekkoltam gúglimepszen, és tényleg van ott egy Lovászi nevű település...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az frankó, de miért kellett rárakni egy európatérképre? :D Lehet a rajzolónak ott volt valami nője egykoron? :D

      Törlés
  2. Kérlek, Lovászi egy nagy falu, nem messze szülőfalumtól. Ez az országunk méreteihez képest érthető választás. Minap láttam egy földgömböt, klassz kis focilabda méretűt kb csak fővárosokkal, és egy Burns (OR) nevű metropolisszal, ami kb 10 fővel települt anno a kietlen pusztaságban, ahova már muszáj volt (az itt egyébként nem jellemző) benzinkutat telepíteni, mert másképp nem lehet egyik államból a másikba eljutni egy tankkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor én kérek elnézést tudatlanságom miatt! :D Bunkó pesti :D Amúgy igen, vannak ilyen puszta közepén három bódé, és mégis "híres" települések :D

      USA-ban ilyen van, hogy 1 tankkal el kell tudni jutni a másik államba? Wow... Mondjuk ott vannak távolságok, szóval érthető talán...

      Törlés