2012. augusztus 25., szombat

56-59. nap: 100 méteres elmefutás


2012 Augusztus 22-25

mottó1: „A káoszelmélet szerint egy olyan apróság, mint egy pillangó szárnyának rezdülése, akár tájfunt is okozhat a világ túlsó felén…”

Hát  a mostani bejegyzés érdekes és rendhagyó lesz. Érdekes dolgokat próbálok leírni az első felében (a pár használható ujjaimmal), és rendhagyó, mert eddig sok mindenről írtam, csak nem mindig belülről. Érdekes dolog az internet és a blog írás is. Hogy kinek is írja az ember? Saját magának? A rokonainak? Azoknak az „ismeretlen ismerősöknek”, akikkel bár nem beszél, és csak némán olvassák, de mégis érdeklődéssel követik az eseményeket?  A múltnak (az nincs)? A jelennek (azt nem érdekli)? A jövőnek (az csak egy illúzó)? A „gyerekeimnek”? A rokonaimnak? Azoknak, akik tanulnak vagy okulnak belőle(m)? Az internetes kereső botoknak? A barátaimnak, akik távol vannak tőlem, és megvan a saját életük? Az utókornak? Valakinek, aki soha sem olvassa ezen sorokat? Azoknak, akik olvassák, de nem értik? Azoknak, akik csak mosolyognak az egészen? Azoknak, akik nem is ismernek? (Miért? Ismer valaki?) Kinek is írja az ember? Érdekes dolog a blog írás…

Az első fél:
- Az aranycsapat játszott Bernben anno, és sok svájci még ma is emlékszik a legendás együttesre.

- Vannak emberek, akik cukrokat és egyéb szerveskémiai molekulákat tetováltatnak magukra, és kijelentik, hogy a biokémia sokkal érdekesebb, mint a kémia, aztán amikor megtudják, hogy az ember vegyészmérnök, akkor mosolyogva kérnek elnézést.
-Bern-t az első állatról (egy medvéről) nevezték el, amit a környékben ejtettek el annakidején.
- A lábamon találtam egy tenyérnyi lilás-zöldes hatalmas véraláfutást, elég csúnyácska (bár kit érdekel).
- A fájdalomcsillapítók helyes kombinációja és mennyisége, a fizikálisan materializálódott fájdalmat egészen kordában képesek tartani (ideig-óráig). A többit nem.
- Felemelő és bíztató érzés, amikor a professzor úr eléggé nyomatékosan megkéri az embert péntek éjszaka emailben, hogy SZOMBAT ESTE!!! fáradjon be az egyetemre mindenképpen, mert beszélni kell.
- Az esély arra, hogy 35 km/h-s sebességű freestyle repülést és betonba való becsapódást követően csak egy törött és egy rommázúzódott karja legyen az embernek az irodalmi adatok és statisztikák szerint rendkívüli mértékben csekély. Szóval én egy szerencsés mázlista vagyok. Mégsem érzem annak magamat. Persze ennek is meg volt az oka, az ember idővel könnyen rájön a miértekre.

- A némiképp több információ a feltétlenül szükségesnél és a „tudtam, csak nem sejtettem” érzés nem minden dologgal kapcsolatban és nem minden esetben vezeti előre fele az embert.

mottó2: „Az életnek sokkal nagyobb a fantáziája a mienknél” 

A második fél. (Nem tudom mitől fél, hiszen „Nem sánta az, aki együtt lelkendezik a csúszkálókkal.”) :


Ez a rész egy nagy összevisszaság lesz és rövidebb is, mint szeretném, csak szorít az idő, indulnom kell...

 A kezem nagyon fárad a gépeléstől, és a gyógyszerek sem képesek mindig segíteni, hiszen „én lehetek a MELLÉKHATÁS”, úgyhogy a gondolataim nagy részét idézetek formájában próbálom eljuttatni a hallgató szemek számára(igyekszem mindenhova kitenni a „”-t, ha nem sikerül akkor nem volt szándékos..). Egyik nagyon kedves barátomtól kaptam egy könyvet a Santiago Compostella-ba vezető zarándokútról indulásom előtt, mivel tervezem egy ideje, hogy majd valamikor elkezdem az „UTAMAT”. Természetesen teljes mértékben más fajta terveim voltak. Az életet akartam választani…

„Válaszd az életet. Válaszd a munkát. Válaszd a karriert. Válaszd a rohadt nagy TV-t. Válaszd a mosógépeket, kocsikat, CD lejátszókat és elektromos konzervnyitókat. Válaszd az egészséget, az alacsony koleszterinszintet és a fogászati ellátást. Válaszd a fixkamatozású jelzálog-kölcsönt. Válassz első otthont, válaszd meg a barátaidat. Válassz szabadidőruhát és hozzáillő sporttáskát. Válassz egy háromszobás lakosztályt részletre egy ócska sorházban. Válassz DIY-t, és kérdezd meg egy vasárnap reggel, hogy ki a fene vagy. Terülj el egy fotelban, és nézd a lélekölő, agypusztító TV-s kvízjátékokat. Tömd tele a szádat ócska, szemét ételekkel. Válaszd a végén a rothadást. Pisálj utoljára egy szánalmas otthonban. Élj pusztán zavar körülményként rohadék kölykeid számára, akiket azért nemzettél, hogy magadat helyettesítsd. Válaszd a jövőt. Válaszd az életet. De miért akarnék ilyesmit csinálni? Úgy döntöttem, hogy nem választom az életet. Mást választottam. Hogy mi az oka? Nincs semmi oka.” Kinek van szüksége okokra, ha a blues(t) választotta?

Tulajdonképpen kereken kettő hónapja elkezdtem a saját utamat, csak ehhez idő kell, hogy tudatosuljon belül is és rátaláljak egyedül, térkép nélkül a helyes ösvényre. Hogy az ember hogyan utazik az lényegtelen, hiszen nem maga a cél a lényeges, hanem maga az út. „ha olyan lennék, mint te és te olyan lennél, mint én, nem változna semmi. Így hát maradjunk ilyenek”. A kedves barátom indulás előtt azt mondta nekem, hogy Veronika meg akar halni. Nem ismertem Veronikát,és nem tudtam miért is akar véget vetni az életének, miért akar mást választani, de ahogy megismertem, megértettem. Ő is azzal, hogy nem az életet választotta elindult a saját „camino”-ján. Én is ezen haladok, most éppen a svájci alpokon keresztül.

Furcsa dolog, hogy körülbelül négy hónapja ugyan azt álmodom szinte minden éjszaka. Szinte mindig arról szólnak, hogy az álmaimban van egy ember, aki „Elhitette a barátaival, hogy irigylésre méltó életet él, miközben minden erejét arra pazarolta, hogy meg tudjon felelni az eszménynek, amelyet ő maga teremtett.” És lássuk be, ez sajnos képtelenség. A lufinak előbb vagy utóbb ki kell pukkannia.

„Légy, mint a forrás, amely örökké túlcsordul, s nem mint a tó, amelyben mindig ugyanannyi víz van.” az eddigi úton is próbáltam ezt az elvet követni, ennek természetesen néha egy törött kéz vagy egy törött szív lesz a következménye, de menni kell bármi is történjék, és „Nézzük reálisan a dolgokat! Próbálkozzunk meg a lehetetlennel!”

” Mindannyian a saját világunkban élünk. De ha fölnézel az égboltra, láthatod, ahogy a csillagok, ezek a kis külön világok, együtt csodálatos csillagképeket, naprendszereket, galaxisokat alkotnak.”
„Bolond az, aki a saját világában él. (...) Én bolond akarok maradni, és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodom, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják.”

Az utam végén természetesen én is el fogok jutni valahova. Valószínűleg nem oda ahova el akartam, hanem oda, ahova el kellett jutnom. És akkor már megnyugodva, és mindenkit megnyugtatva mondhatom, hogy „Rossz ember vagyok, de ezen változtatok, megváltozom. Ez volt az utolsó ilyen eset. Mostantól tiszta leszek, kihúzom magam, és az életet választom. Már alig várom. Olyan leszek, mint maguk. Lesz állásom, családom, rohadt nagy TV-m, mosógépem, kocsim, CD lemezem, elektromos konzervnyitóm, jó egészségem, alacsony koleszterinszintem, biztosításom, jelzálogom, első otthonom, szabadidőruhám, háromrészes öltönyöm, kvízjátékom, szemét kajám, gyerekeim, séták a parkban, rendes munkaidő, golfpartik, kocsimosás, elegáns kardigánok, családi karácsony, rendes nyugdíj, adómentesség, csatornapucolás, és a végén, ha már nincs semmi, a halál…”



Addig is „minden értem aggódónak jobbulást kívánok”!! Nem kell félni, és nem kell félteni, hiszen:


"Everything will be okay in the end. if it's not okay, it's not the end."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése