2012. október 10., szerda

103-104. nap: Svájci hamik

2012. Október 8-9

mottó: "Tudod miért fontos a finom étel? Összehozza az embereket, bárhonnan származnak is. Mindenkit barátságossá tesz, és mosolyt csal az arcára."

Hétfőn munka után Gáborral és Zolival átmentünk Fribourgba, mivel Matyi meghívott minket egy közös vacsorálásra. Fribourg amúgy egy kisebb város kb. 30 km-re Berntől. Itt svájcban az a vicc, hogy egyik városban még németül beszél mindenki a táblák az emberek, és odébbvonulsz 10 km-t és máris csak franciául ért mindenki. Még délelőtt kérdezte tőlünk Matyi, hogy milyen vacsorát szeretnénk? Magyarosat? Indiait? Ázsiait? Olaszt? Aztán mondtuk, hogy legyen valami spéci svájci, mert azt még úgy sem nagyon ettünk (fondün-sajtos kajákon kírül). 
Levesként "Soupe de chalet"-et ettünk elsőnek, amit "Fribourgi leves"-nek nevez a művelt francia. Ez tulajdonképpen egy zöldségleveshez hasonlít, spenót, gomba, krumpli, tészta (és a magyarok kedvéért egy kis pirított bacon), és a végén tejszínnel be van kutyulva az egész játék. Az asztalnál még kell bele rakni La Gruyére sajtot (egyik legjobb svájci sajt, bár itt még rosszat nem is ettem igaziból), meg pirított kenyérkockát. Hát a leves kb olyan tömény, hogy a kanál majdnem megáll benne, és Isteni. Matyitól el is kértem a receptet, mert ilyet fogok főzni én is.
Főételként "Émincé de Veau á la Zurichoise"-t vagyis "Zürichi borjúragu"-t ettünk, csak magyarosan nokedlivel. Ez pedig borban áztatott borjúhúsból készül, szintén gombásan, tejszínesen. Hát ez is leírhatatlan... 
Desszertként almajam-et és marcipántortát ettünk, majd házi fagylaltot (természetesen ezeket is Matyi készítette). 
Az étkezés mellé pedig "fosókaszilva" szörpöt ittunk. 

Nagyon kellemes este volt, ennyire már rég éreztem teli a bendőmet, pedig azért én is szoktam itt finomakat főzni, de hát a csodás ételnél nehéz abbahagyni a táplálkozás folyamatát.

Kedd reggel felkeltem hajnalban, mivel Julcsi gépe este indult, úgyhogy még reggel munka előtt összefutottunk egy órát beszélgetni. Adtam neki egy kis ajándékot az ausztrál pókok ellen :) Munka után hazamentem, és főztem egy kisebb adag hamit magamnak, majd gitározás-filmnézés után eltettem magamat holnapra.

A képek első felét az interneten találtam, mivel Matyinál elfelejtettünk fotózni, de ugyan így néztek ki amiket mi ettünk. Többit én készítettem laptopwebcam-al azért olyan a minőség amilyen.

"Soupe de chalet" vagyis a fribourgi leves

"Émincé de Veau á la Zurichoise"

Almadzsemm

Marcipántorta, belül Philadelphia sajttal

Eztet már én főztem. Curry-s sültcsirkemell, fűszeres krumplipüré és egy kis párolt zöld segg

Naplemente a szobám ablakából pár napja. Még gyönyörűbb volt, csak mire eszembe jutott, hogy lefotózzam, addigra már "csak" ez látszott... És minden este ezt "kell" néznem, amikor otthon vagyok este...:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése