2012. június 30., szombat

2. nap: Luzern és környéke


2012 Június 29

mottó: "Ha tudni akarod az utat, azokat kérdezd, akik visszafelé jönnek..."

Kicsit késve bár, de fél dél körül elindultunk Luzern (ejtsd: Lucern) felé, a gatyaizzasztó kánikulában (még jó, hogy van légkondi a kocsiban). Érdekes, mert amikor elindultam Svájcba, mindenki mondta, hogy „hú de jó hideg lesz ott”, „nem fogsz ott fázni?”. Ehhez képest totális strandidő van, bár átlagban egy 6-7 °C-al kellemesebb az idő, mint Pesten, úgyhogy már kicsit jobb a helyzet (per pill most délután 1kor itt 27 °C van (nekem már ez is meleg), Pesten pedig 35…).
Luzern egy gyönyörű szép városka egy „szellem” alakú tó partján. Ilyet még nem nagyon láttam, maximum fényképen, hogy strandoló emberek, gyönyörű fák és a horizonton pedig havas hegycsúcsokkal az Alpok. Sétáltunk egy nagyot a tóparton, meg a városban. Természetesen amennyire tudtunk belemásztunk a vízbe, amire 20°C-t mondtak, bár szerintem kicsit hidegebb volt. Találkoztam egy bosnyák emberkével is, aki épp bluest játszott a tóparton. Mesélte, hogy itt dolgozik már pár éve, de már beleunt (a jólétbe), úgyhogy hamarosan továbbáll. Mi is tovább álltunk, pedig eddig ez a falu-tó volt a legcsodásabb hely, amit valaha láttam. Szerintem ha valaki egyszer jár itt életében, örökre beleég a kép. Tópart, jó levegő, meseszép romantikus panoráma, rengeteg virág és havas bércek a háttérben… Festeni se lehetne szebbet… El tudnék itt képzelni pár évet ebben a festői környezetben...

Zug a helyi adóparadicsom Luzern és Zürich között. Itt élnek állítólag a leggazdagabb svájci bankárok, és innen járnak be dolgozni Zürichbe. Egymás hegyén-hátán jönnek-mennek a Ferrarik, Porschek, Audik, Bmw-k, egy pesti autókiállításon nincs ennyi meseautó (mondjuk én sosem izgultam a menő kocsikra, akkor már inkább egy jó kis hónaljszellőztetős motor, bár abból is láttam elég szép példányokat itt)… Nem egy rossz hely... Itt is a falu mellett van egy hatalmas tó, mögötte hegyek, de itt kisebbek, mint Luzernnél. A víz természetesen itt is kristálytiszta és átlátszó, és itt a vízhőmérséklet is kellemesebb volt (itt is bemásztunk Mátéval a vízbe) :) Este fáradtan értünk haza. Sült kacsát vacsoráztunk és természetesen felköszöntöttük a szülinapos Barbarát, és a névnapos Apumat és PéterPált.

Láttam a fényt az alagút végén

Puhább volt, mint egy perzsaszőnyeg... Mezítláb valami isteni ebben mászkálni...


Megettem Luzern


Nem tudom mennyire látszanak a havas hegycsúcsok




Erre nem jöttünk rá, hogy micsi, de valószínűleg valami privát hajósházikó a vízben

Szépvirágok a háttérben meg metálnéni

Svájci félisten lóval :)



Balatonnak a vízminősége nem teljesen kollerál az ittenihez... :S

Na igen. Ezt is gyártanak






Majdnem letámadtak a Hat tyúk


Ez már Zugi tópart



No ez nemtudom milyen madár. Volt még pár fura madár, de nem akartak nagyon modellt állni



No ez a kép 72-es karika, csak prezentálni akartam elrettentés képpen, hogy a bababőröm itt is szénné tud égni fél perc alatt
A szellem... A feje Luzern, a két keze Küssnachtnál és Horwnál ér véget, a palack meg Altdorfnál van...

A mai útvonal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése