2013. március 10., vasárnap

Perzsa lakoma, orosz lakoma, és bulizós hétvége...


2013 március 7-10.

mottó: "Ne olvasd a történelmet... Csináld!"

Csütörtök este elmentünk Mitrával korizni a munka után. Nagyon ügyes, egyre jobban megy neki és már a bátorsága is megvan hozzá. Jókat nevettünk korizás közben, söröztünk is egy kicsit. Lassan tényleg itt a tavasz, mert ma többször is volt majdnem 10 fok. Rájöttem, hogy biciklizés közben lehet szkájpolni ami egészen mókás dolog ameddig nem hegynek felfele kell menni, és ameddig van bicóút (meg balesetbiztosításom).
Este a bükki füvesember előadását hallgattam Nelli barátomnak köszönhetően a gyógynövényekről, majd nem sikerült túl sokat aludni mivel élőkapcsolás volt budapesttel.

Pénteken délben Matyi meghívott engem meg a perzsa kollegákat az ő tanszékükről egy iráni kajálásra. Nagyon finom volt. Nem túl fűszeresen esznek (magyar szájízemhez és elmúlt hetek indiai ízeihez képest kb kicsit se). Ghorme Shabzii-t ettünk, ami mindenféle zöldség és bárányhús keveréke, féligfőzött félig pirított rízzsel kell enni, és joghurtot lehet rá tenni. Nagyon finom étel, már a receptje is megvan, szerintem fogok én még perzsa dolgokat kóstolni. Mesélték, hogy ha a rízsben nincs barnásra pirított rész, akkor az azt jelenti, hogy a szakács nem ért a főzéshez. Amúgy a perzsa konyhára jellemző, hogy az ételeik általában véve ilyen kellemesen kesernyés ízvilággal rendelkeznek.
Estére egy Mitra által szervezett kolibuliba voltunk hivatalosak. Dórival mentünk át, mert én még nem jártam ott sosem ezelőtt. Nagyon jó volt, táncoltunk, beszéltünk spanyolul, portugálul, oroszul, meg farsiül (tudok vagy 2-3 szót :)). Hajnalban még zongoráztam is egy kicsit, majd hazajöttem aludni.

Szombaton Dóri átjött, és csináltunk együtt egy nagy adag palacsintát, meg ettünk egy felturbózott pizzát. Este ő elment egy házibuliba a haverjaival, én meg Irina születésnapjára kerekeztem. Ettünk finom orosz ételeket (saláták, meg sültalmás sültcsirke), palacsintát magyar házilekvárokkal (itt mindig nagy sikere van Édesanyám lekvárjainak :)), csokitortát (valami isteni volt), aztán zenéltünk kicsit, és játszottunk gyilkosos-maffiás orosz társasjátékot. Itt is konstatáltam, hogy a svájci nyelv nekem egyre inkább tetszik, és értegetem is szépen lassan, úgyhogy talán nem kizárt, hogy előbb utóbb rászánom magamat, és megtanulom... 

Vasárnap délután főztünk egy szép adag csilisbabot Dórival, ami nagyon jól sikerült, a habanero paprika valami csodás találmány. Néztünk egy jó kis filmet, majd lestük, hátha látjuk a mostanság megérkező meteort, de eléggé felhős volt az ég alja, úgyhogy majd a következő héten sasolhatjuk tovább, hátha szerencsénk lesz.

Amúgy a héten kb 63-65 km-t tekertem, és kétszer voltam korizni, úgyhogy a heti sportadag megvolt bőven. Lassan a tavaszban meg jöhetnek a nagyobb túrák, már ki is néztem, hogy hova akarok elmenni.

Tanítványommal :)

Ghorme Shabzii egy kis török kenyérrel.. Nyammiiii



Kolibuli

Ez már Irina születésnapi partyja



Hasta la victoria siempre... Az előző lakó itthagyott véletlenül egy szuper festményt Che-ről...





Megy a társas

Dórival főzöcskézünk éppen


Csilíííís báb


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése